Algemene voorwaarden & regelingen

Hello Havana verkoopt overnachtingen van een groot aantal appartementen, kamers en woningen ook wel casa particulares genoemd op Cuba. Om u al deze vakanties aan te kunnen bieden, werken wij samen met meer dan 15 partners.

De specifieke voorwaarden en regelingen voor een vakantie die u boekt bij Hello Havana hangen af van het soort vakantie en de betreffende partner.

Aanvullende voorwaarden Hello Havana

Wanneer u een boeking maakt bij Hello Havana gaat u akkoord met de voorwaarden van Hello Havana.

Wij raden u aan deze voorwaarden goed door te nemen. Deze voorwaarden zijn een aanvulling op de volgende voorwaarden die van toepassing kunnen zijn op uw boeking;–


Bedrijfsgegevens

Hello Havana

Lange Beestenmarkt 14 F
2512 EG ‘s-Gravenhage

Rekening nr: NL47INGB0007210348
BTW nr: nl246966336b01
KvK nr: 65403509

Boekingskantoor

Hello Havana is uw boekingskantoor. Wij zijn uw tussenpersoon en verlenen service door u passend reisadvies te geven, uw boeking vast te leggen bij de reisorganisatie en/of andere dienstverleners en door het bieden van nazorg.

Partners
U gaat een reisovereenkomst aan met onze partner(s), waarin onze organisatie optreedt als
tussenpersoon. De betreffende reisorganisatie/dienstverlener is verantwoordelijk voor de uitvoering van de reis.

Betaling
Bij de totstandkoming van de overeenkomst dient de overeengekomen reissom in één keer te worden voldaan.

Annuleringsvoorwaarden
Indien de overeenkomst wordt geannuleerd, wordt de volledige reissom in rekening gebracht. Het is daarom van belang dat u vooraf zelf een annuleringsverzekering afsluit.

Privacy
Voor het boeken van een reis hebben wij uw gegevens nodig. Deze worden echter met zorg
behandeld. Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt. Voor zover noodzakelijk in het kader van de uit te voeren diensten geven wij uw gegevens door aan de dienstverlener(s). Wanneer u hier geen prijs op stelt, kunt u dit aan ons doorgeven, maar zijn wij niet aansprakelijk indien die diensten niet of niet juist kunnen worden uitgevoerd, door het ontbreken van deze gegevens.

Verzekeringen
Wij raden u aan om te allen tijde een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Een annuleringsverzekering kan uitkomst bieden bij een eventueel gedwongen afzegging van de reis, maar ook als u door ziekte tijdens de reis vakantiedagen mist. Een reisverzekering is noodzakelijk omdat een ziektekostenverzekering over het algemeen niet voldoende dekking biedt. Bij sommige vakanties kan een aanvullende verzekering vereist worden. Bij uw zorgverzekeraar kunt u een European Health Insurance Card aanvragen.

Gezondheid
Vaccinacties
U dient zelf bij de daarvoor bevoegde instanties te informeren of vaccinaties voor uw
vakantiebestemming noodzakelijk zijn.

Gesloten gips
Wanneer u een lichaamsdeel in gesloten gips heeft, kunt u over het algemeen alleen vliegen als u beschikt over een medische verklaring die maximaal 7 dagen voor de vlucht is uitgegeven. Deze verklaring is nodig omdat gips in de drukcabine moet voldoen aan bepaalde voorwaarden.
Informeer naar de voorwaarden van uw luchtvaartmaatschappij.

Zwangerschap
Informeer te allen tijde bij de betreffende luchtvaart- of cruisemaatschappij wat de voorwaarden zijn voor reizen tijdens een zwangerschap. Vermeld hierbij of er complicaties zijn of sprake is van een meerling. Doktersverklaringen dienen over het algemeen actueel te zijn, houd hier rekening mee wanneer u langere tijd op een bestemming verblijft.

Grensdocumenten
Op de website vindt u algemeen advies over de benodigde grensdocumenten en visa. U bent zelf verantwoordelijk om bij de betrokken autoriteiten de nodige aanvullende informatie in te winnen met betrekking tot paspoorten en visumverplichting. Tevens bent u verantwoordelijk om tijdig voor vertrek na te gaan of de eerder verkregen informatie ondertussen niet is gewijzigd. Ons advies is gericht op reizigers met de Nederlandse nationaliteit. Indien u een andere of een meervoudige nationaliteit heeft, dan verwijzen wij u naar de autoriteiten van de betreffende bestemming.

Vermeld belangrijke informatie
Wanneer uw lichamelijke en/of geestelijke toestand kan leiden tot ongemak of een gevaar of risico’s voor u of anderen met betrekking tot de woning dan dient u deze informatie bij boeking te vermelden.

Flexibele prijzen
Reisorganisaties werken tegenwoordig met flexibele prijzen. De reissom wordt niet meer voor een heel seizoen vastgelegd. Dit betekent dat de reissom per dag kan wijzigen. Dit heeft te maken met de vraag van de klant naar een bepaalde bestemming en het aanbod (beschikbaarheid) dat een reisorganisatie op dat moment heeft.

Klachten
Wij doen er alles aan om uw reis optimaal te laten verlopen. Maar soms lopen de zaken helaas
anders dan verwacht. Is er tijdens uw vakantie iets niet naar wens? Meld uw ontevredenheid bij de verhuurder en bij Hello Havana. Worden de klachten volgens u niet naar behoren opgelost of bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Wij verzoeken u dan vriendelijk contact met ons op te nemen per email. Wij stellen het zeer op prijs als u ons in de gelegenheid stelt om uw onvrede weg te nemen of waar mogelijk is te verhelpen!

Rechten van vliegtuigpassagiers
EU-vervoerders hebben wettelijke verplichtingen richting hun passagiers bij annulering,
instapweigering en langdurige vertraging. De luchtvaartmaatschappij zal u hierover informeren en dient aan deze verplichtingen te voldoen. Wanneer dit niet het geval is dan kunt u via onze partner EU-claim een claim indienen.

Algemene informatie

Ter voorbereiding op uw reis

Reisdagen
De geboekte reis wordt in hele dagen aangegeven. Zo kan uw reis bijvoorbeeld op de eerste dag beginnen met vertrek om 23.00 uur en op de laatste dag eindigen met aankomst in Nederland om 08.00 uur.

Creditcard, contante betalingen en bankpas
Op Cuba geschieden de betalingen per creditcard of contact geld. Controleer vóór u op reis gaat bij uw bank of uw creditcard/bankpas wordt geaccepteerd op de bestemming. Vaak heeft u bij een creditcardbetaling de pincode nodig.

Bewaar kopieën
Zorg dat u in het bezit bent van belangrijke telefoonnummers en bewaar kopieën van polissen,
creditcards en reispapieren. Laat in het buitenland bij verlies of diefstal van waardevolle papieren de politie altijd proces verbaal opmaken.

Voor- en naseizoen
Afhankelijk van het aantal gasten in een accommodatie, kan het voorkomen dat bepaalde faciliteiten in het voor- en naseizoen niet of beperkt beschikbaar zijn. Dit is ook van toepassing op winkeltjes, restaurants en andere toeristische activiteiten in de omgeving van uw accommodatie.

Kamers en woningen
Op onze website proberen wij een zo goed mogelijke weergave te geven van de kamers en woningen. De inrichting en/of grootte kan echter afwijken. Ook kan het zijn dat een kamer geen balkon of terras heeft, of in een bijgebouw is gelegen.

Familiekamer
Een familiekamer kan per accommodatie anders zijn; de familiekamer kan bestaan uit 2 aparte
kamers met één ingang, twee naast elkaar gelegen kamers met een tussendeur, een maisonnette,  of één grote ruimte.

2-kamerappartement
Een 2-kamerappartement bestaat uit één woon/slaapkamer en één slaapkamer. Wanneer u 2 aparte slaapkamers wenst naast de woonkamer, dan raden wij u aan om een 3-kamerappartement te boeken.

Bouwwerkzaamheden
Het is mogelijk dat er in de accommodatie bouwwerkzaamheden plaatsvinden die van invloed kunnen zijn op uw vakantieplezier. Op bouwwerkzaamheden, bijvoorbeeld in de nabije omgeving van uw accommodatie, heeft de reisorganisatie geen invloed.

Informatie tijdens de reis

In- en uitchecken
Bij de boeking kunt u aangeven hoe laat u ongeveer denkt te arriveren bij de accommodatie. Over het algemeen kunt u bij aankomst gelijk terecht. Wel is het mogelijk dat uw accommodatie nog moet worden schoongemaakt, maar over het algemeen biedt men een ruimte aan waar u na aankomst uw bagage kunt achterlaten.

Vertrektijd terugreis
Zorg dat u uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis na gaat of dit tijdstip nog klopt. Als u alleen vervoer heeft geboekt of in een accommodatie verblijft die niet door de reisleiding wordt bezocht, volgt u de procedure die in uw reisbescheiden staat vermeld.